Porţi deschise de Ziua Arhivelor

Posted: Octombrie 26, 2010 in Arhive şi arhivişti
Etichete:,

Această poză cu copii frumoşi, isteţi şi puşi pe şotii o găsiţi pe site-ul instituţiei la care cu onoare activez şi eu cum pot, cum mă lasă vremurile şi, din ce în ce mai des, oamenii. Doamna din imagine e colega mea, Elena, iar undeva, alături, era şi Radu (un domn prea impozant ca să intre în imaginea asta mică, din păcate). Cel mai impozant dintre toţi e Şerban Marin, pe care nici nu m-am obosit să-l mai includ în poză, căci statura lui nu dă drept de apel. Ei se ocupă în fiecare an, de Ziua Porţilor Deschise, cu condusul prichindeilor prin labirinturile Arhivei. Şi, am constatat, sunt teribil de buni la treaba asta. Probabil e o scuză pentru ei ca să redevină copii cu autorizaţie, chiar în timpul programului.
Prichindeii încă nu au citit „Toate numele” şi nici de Jose Saramago nu cred că au apucat să audă. Dar, când îl vor descoperi pe Saramago, vor fi cu siguranţă mai pregătiţi de întâlnire dacă, în prealabil, au trecut în vizită pe la Arhive. Eu mă uit la ei cu nostalgie şi invidie. Îmi place curcubeul hainelor lor, pe care îl opun, cu ochii minţi, monotoniei inestetice a uniformelor din copilăria mea comunistă. Îmi place că sunt dezinhibaţi şi pun întrebări incomode, în vreme ce eu ma gândesc cu oarece tristeţe la cum conspectam noi din „plenare” neînţelegând nimic, intuind deja că nu era mare lucru de înţeles. Îmi place zgomotul de paşi şi voci libere pe coridoarele unei instituţii care a văzut prea multă morgă, prea multă îndoctrinare şi prea multă închistare în locurile comune ale birocraţiei de toate regimurile. Îmi place, într-un cuvânt, parfumul de zambile pe care îl aduc cu ei printre mucegaiurile cotidianului arhivistic.
Cred că acest sfârşit de săptămână va fi foarte plăcut la Arhive. Vom putea măsura, în ochii puştimii, distanţa pe care am străbătut-o de la noi la ei, vom putea să uităm de criza economică, bălăcăreala cotidiană şi alte asemenea. Ba chiar vom putea să ne gândim la viitor ca la ceva promiţător. Un interludiu mai mult decât necesar, pentru care le mulţumim în avans micilor vizitatori.
Venez nombreux, les gamins! Şi nu uitaţi să râdeţi tare, să vorbiţi mult şi să alergaţi în toate direcţiile pe coridoare. Noi chiar avem nevoie de asta.

Comentarii
  1. […] câte am înțeles edițiile trecute au adus bucurie atât participanților cât și arhiviștilor implicați în program. Nu știu dacă programe […]

  2. Radu A. spune:

    Frumos !
    E foarte bine că arhivele noastre conservatoare se deschid şi către publicul tânăr…
    L-ai omis pe colegu’ Turcitu !

  3. Emil spune:

    cand se apuca si Arhivele romanesti de scanat ?

  4. […] Porţi deschise de Ziua Arhivelor Tue Oct 26, 2010 12:10 pm Această poză cu copii frumoşi, isteţi şi puşi pe şotii o găsiţi pe site-ul instituţiei la care cu onoare activez şi eu cum pot, cum mă lasă vremurile şi, din ce în ce mai des, oamenii. Doamna din imagine e colega mea, Elena, iar undeva, alături, era şi Radu (un domn prea impozant ca să […] […]

Lasă un răspuns

