Cum am flituit BOR-ul de Paşti

Posted: Aprilie 17, 2012 in Viata la Bucuresti
Etichete:,

A trecut şi sărbătoarea asta pascală, cu aceleaşi poveşti despre politicieni renăscuţi ca bucătari, indigestii şi părinţi alcoolici care îşi împărtăşesc copiii direct din biberon.

În mod excepţional, după două săptămâni de carantină, am decis că nici măcar ploaia nu ma va opri să iau lumină de la sursa autorizată. Aşa că am traversat strada la bisericuţa noastră din Giuleşti, dotată fiind cu bărbat, umbrelă şi maximum de toleranţă pentru puştii cordiţi ai cartierului. Desigur, lor li se fâlfâia magistral de toleranţa mea, preocupaţi cum erau să se înghesuie, strige, hăhăiască prin curtea bisericii, un popas ideal, se pare, în drumul spre discotecă.

Ok, iau lumină, asta stabilisem deja, dar cu ce o duc pe ploaie până acasă? Cu o lumânare din aceea cu capac de-i zic candelă, pe care o vinde şi magazinul bisericii, dar o găseşti la fel de bine – chiar mai ieftină – la vînzătoarele improvizate de pe trotuarul din faţă. N-am înţeles din prima de ce, la vânzătoarele ţigănci, lumânarea era roşie, iar la biserică era galbenă cu un abţibild pe ea. Abia după ce am citit abţibildul şi am auzit explicaţia „oficială” cum că aia e singura lumânare autorizată în faţa lui Dumnezeu – care Dumnezeu cică sponsorizează şi el, punându-şi la bătaie imaginea proprie (oare l-o fi întrebat vreun excesiv de fericit dacă e de acord cu asta? nu cred)  Catedrala Neamului, – am înţeles despre ce era vorba. Şi, recunosc cinstit, mi-a dispărut absolut orice urmă de toleranţă. Am decis că NU voi participa la această operaţiune mult prea terestră şi am cumpărat lumânare de la ţigănci. În jurul meu erau sute de astfel de lumânări roşii şi niciuna galbenă. Probabil mai mult din cauza preţului decât din intenţia unui protest civic. Dar nu contează, tot m-am bucurat de constatare.

Mai bine ajut o femeie săracă să-şi hrănească copiii, decât să sponsorizez deşertăciunea deşertăciunilor BOR. Şi sunt sigură că, în felul meu sceptic şi păcătos, atunci când fac asta, sunt mai aproape de adevăratul spirit al creştinismului decât oricare dintre evlavioşii care au avut ideea contribuţiilor forţate la Catedrala neamului lu’ Peşte. Mi-aş dori ca toţi ortodocşii normali la cap din România să refuze explicit această sarabandă a ipocriziei, cinismului şi vanităţii, tot mai învolburată în jurul afacerii cu catedrala. Măcar aşa, ca să le reamintim ierarhilor BOR că suntem toţi făcuţi după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu, care, în plus, ne-a înzestrat şi cu liber arbitru, drept pentru care fiecare dintre noi, cleric sau mirean, e responsabil pentru alegerile sale şi se va mântui în consecinţă.

Dumnezeu să ne aibă pe toţi în pază şi să ne ferească de efectele  pământeşti ale vanităţii noastre!

Comentarii
  1. cocosila spune:

    Nu ai ajutat o femeie saraca ci o mare retea de traficanti care se imbogatesc pe seama bisericii. Tu daca ai mers sa iei lumina de la biserica, n-ar fi fost corect oare sa folosesti o lumanare bisericeasca, nu una de la contrabandisti. Nu e firesc sa jertfesti ceva pentru lumina pe care o primesti? Nu cred ca Biserica da vreo amenda pentru cei care vin cu alte lumanari. Sigur cei care merg la biserica precum la spectacol nu vad nicio diferenta. Tu pentru ce te-ai dus?

    • In mod normal, mi-as fi dorit sa-ti pot raspunde ca ma duc la biserica atunci cand vreau sa-mi regasesc echilibrul, dar, din pacate, cu tot fariseismul din jurul acestei mari retele de Nasi care a devenit BOR-ul, cand vreau sa imi regasesc echilibrul, raman acasa. Chiar crezi ca, pentru cei care simt ca si mine ca „prestatia” Bisericii noastre a devenit o farsa ridicola, care in plus ne ia si de prosti, mai conteaza ce retea de traficanti ajuta?

  2. Șoseta spune:

    Mie mi-a plăcut duda aia cum că dacă nu ai lumânare autorizată de ei, primești 5000 de ceva amendă. Deci cum?

Lasă un răspuns

