Giulești V. Oda babelor sticlind în poartă

Posted: Martie 4, 2014 in Proiectul Giulești, Viata la Bucuresti
Etichete:,

Babe sticlind in poarta

 

 

 

Foto: Antonio Cioarek

 

 

Văduva mea cântare e pentru voi,

babele mele în floare,

Din ochii voștri împietriți izbucnesc în rod corcodușii spre toamnă,

Pe umerii voștri dorm ciorile iarna,

 heralzi ai Giuleștiului,

Primăvara, brebeneii se sinucid sub papucii voștri de plastic.

 

Ce-ar fi bandanele hipsterilor fără diftinele voastre cărămizii sticlind a sictir milenar pe o bancă de lemn?

Ce-ar fi viețile noastre anonime fără sprâncenele voastre întrebătoare?

Și cât de singure ne-ar rătăci coșmarurile în fierbințeala de vară,

de n-ar fi insomnia voastră să ni le legene

 

Cerul  războinic și iubăreț zumzăie aprig sub basmalele voastre strânse ciorchine,

Noi ne târâm amnezici la umbra blocurilor, sub alt fel de cer,

Mitologia noastră se risipește în vânt ca fumul țigărilor de contrabandă,

căci cine mai știe astăzi să stingă chibrite în apă bolborosind.

 

Voi, pentru care amurgul se întâmplă doar în Giulești,

Voi sunteți cenzorii nopților noastre,

În voi, trădările de peste zi se oglindesc ca vrăbiile grase

în ochiul înfometat de maidanez,

iar când, într-un târziu, vă hotărâți să dezertați de la datorie, din porțile voastre la inima cerului e doar o stație de tramvai,

cam de la pod, până la cimitirul 4 Aprilie.

 

Cine sunt eu, să vă știrbesc misterul sticlirii din poartă,

babele mele fecioare?

Comentarii
  1. […] aceasta este publicată în la început de martie, acum trei ani, pe un blog – Savonarolawho  . Este blogul Alinei Pavelescu. Este un poem care stă ca un fel de sămînță pentru un […]

  2. ciprian.nacu@brd.ro spune:

    imi cer scuze, dintru inceput, dar replica mea nu va fi la subiectul acestei postari (babele fecioare?!?). nu pentru ca nu as fi citit postarile despre Giulesti, ci pentru ca subiectul imi este, din pacate, strain si, oricum, din alte timpuri, pe care nu le-am trait …
    vreau sa vorbesc despre altceva, cu permisiunea Dvs. …

    felicitari pentru prestatia din cadrul emisiunii TV a dlui Luca Niculescu (de pe Digi 24) referitoare la subiectul 6 Martie!
    nu ma consider apt pentru a judeca nivelul unor prestatii din domenii in care nu sunt specializat – insa, ca „simplu cetatean”, pot spune ca mi-a placut … chiar venind imediat dupa jumatatea de ora alocata dlui Emil Hurezeanu, pe care il apreciez foarte mult, inca de cand eram de varsta fiicei mele (evident, de la Europa Libera …) – pot afirma, prin urmare, ca nu am simtit diferenta de prestatie profesionala intre cele doua emisiuni …
    imi permit sa va propun reluarea unor asemenea prestatii ale Dvs. in diferite emisiuni la care participati prin postarea unui rezumat, in nota specifica Dvs., al subiectului dezbatut. cred ca ar avea ecou …
    multumesc pentru atentie.
    Succes in continuare, in toate proiectele Dvs!

    • Nu-mi place publicitatea personala si ma straduiesc din greu sa ma pastrez modesta, dar daca tineti neaparat… 🙂

      http://www.digi24.ro/Emisiuni/Digi24/Impartial/Arhiva+inregistrari/Impartial+-+6+martie+2014

      Daca mai comit, va anunt. Sincer vorbind insa, in aceste vremuri murdare, prefer refugiul in poezie, fie ea si mai lipsita de mangaierea muzelor. Aaa, si multumesc, totusi, pentru felicitari, desi nu cred ca le merit.

      • ciprian.nacu@brd.ro spune:

        OK, fie, realoc o parte a felicitarilor transmise Dvs. catre cei care au realizat emisiunea, pentru ideea de-a va fi invitat pe Dvs. … dar doar in urma observatiilor primite de la Dvs. fac aceasta realocare …

        repet sugestia mea, incercand sa fiu mai elocvent de data aceasta: cred ca ar avea ecou (cel putin in constiinta celor care va citesc, daca nu si in postarile lor, ca reactii la postarea Dvs. …) un rezumat, in nota specifica Dvs., al subiectului dezbatut. nu-i nimic subiectiv in acest lucru – asta asa, pentru a va feri de teama ca acest lucru ar alimenta oarece publicitate personala – tin sa va asigur ca numai un rauvoitor ar intelege altminteri! …

        despre poezie, ce pot eu a zice?!
        este un refugiu privilegiat, in orice caz … muza poeziei este, totusi, statornica la Dvs., nu cred ca aveti a va plange…

        astept viitoarele comiteri,
        multumim!

Lasă un răspuns

